In een traject waarin we op zoek waren naar een overzichtelijk en functioneel observatiesysteem dat paste bij onze visie op het jonge kind, maakte ik 4 jaar geleden kennis met MijnKleutergroep. Na een inhoudelijk grondig onderzoek in vergelijking met andere systemen was de keuze niet moeilijk en kozen we enthousiast en unaniem voor MijnKleutergroep. Dat bleek een gouden greep te zijn.
Na een implementatietraject met 3 verhelderende, leuke maar vooral praktische trainingen en daarnaast tijd en ruimte op school om er goed in te duiken, hadden we precies wat we zochten: Een handig systeem om dagelijks te gebruiken in de klas, dat veel overzicht biedt, dat administratief tijdswinst oplevert, waarin de cyclus van handelingsgericht werken ingebouwd zit en waarmee we beredeneerd onderwijs aan konden bieden. De inbreng van de kinderen en de observaties in de klas zijn eenvoudig te koppelen aan de ontwikkelingsdoelen in MijnKleutergroep en ik had eindelijk weer tijd en ruimte voor het inrichten van mijn klas en het voorbereiden van toffe activiteiten. Voor mij, als onderbouwcoördinator en leerkracht groep 1/2, was MijnKleutergroep een feestje om mee te werken.
Nu ik locatiedirecteur aan de slag ben gegaan heb ik mijn team uiteraard kennis laten maken met MijnKleutergroep. Zij waren meteen enthousiast over de mogelijkheden en hebben ook de keuze gemaakt om MijnKleutergroep te gaan implementeren. De mogelijkheden om projecten van Kleuteruniversiteit eenvoudig in MijnKleutergroep te gebruiken, het toevoegen van foto’s en de spraakfunctie zijn handig en besparen veel tijd. En tijdsbesparing is fijn voor iedere onderwijsprofessional.